HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Mar 19, 2009

Franța a ieșit în stradă în număr record

Joia neagră după cum a fost numită de unii a scos în stradă aproape 3 milioane de francezi. Numai în Marseille, locul unde am filmat imaginile de mai jos, s-au strâns mai bine de 300 de mii de oameni.

Filmând această mobilizarea mi-am dat seama de un lucru, care e mai mult decât evident. România nu are niciodată cum să fie ca Franța, fiindcă românul nu are nici pe jumătate din spiritul de luptător al francezului.

Poate o să supăr pe mulți prin această afirmație, dar așa e. Am văzut studenți care țineau discursuri despre demnitate și despre răspundere civică și purtau blugi rupți și deseori le atârna și cureaua de la pantaloni.

Iar azi am văzut o desfășurare de forțe pe străzile Marsiliei cum nu cred că s-a întâmplat vreodată în România sau se va întâmpla prea curând. Televiziunile franceze erau depășite de amploarea evenimentului, și când te gândești că în România televiziunile folosesc tot felul de șiretlicuri pentru a da impresia unei mase de manifestanți, când de fapt sunt doar o mână de oameni, de obicei.

Grevă Marsilia