HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Jun 22, 2010

Very Important Papagal

Luându-ne vacanţă un timp de la subiectele de politică, descoperim că există şi alte aspecte ale realităţii româneşti, descoperim că există subiecte cu adevărat importante, descoperim că există probleme care ne afectează într-un mod mai puternic şi mai perfid decât viaţa politică. Peste o astfel de problemă am dat recent într-un ungher al realităţii româneşti unde lumina mediatică pătrunde prea rar. Este vorba despre lumea învăţâmântului superior din România, o lume pusă deseori la colţ, dar care se răzbună lansând pe piaţă non-valori pe bandă.

Nu imi propun nicidecum să disec putregaiul din sistemul de învăţământ superior din România. Vreau doar ca în aceste scurte rânduri să abordez o singură problemă, o realitate tristă cu care şi eu m-am confruntat recent ce ţine de sistemul de evaluare finală la nivel de licenţă şi de masterat.

Ştiaţi că Universitatea din Bucureşti, spre exemplu, interzice creativitatea şi iniţiativa? Poate mulţi dintre voi aţi trecut prin proba „deosebit de grea” ce ar trebui să fie susţinerea unei lucrări de licenţă sau de disertaţie. Am aflat recent că Universitatea din Bucureşti a dat dispoziţie ca facultăţile din componenţa sa să nu accepte la licenţă sau la disertaţie proiecte cu caracter practic ci doar teme de cercetare.

Prin urmare, dacă studenţii au idei, au iniţiativă şi doresc să aibă cu adevărat un aport ştiinţific într-un anumit domeniu, nu o pot face. În schimb, sunt obligaţi să rămână la stadiul de „cronicari”...

citeşte editorialul integral