HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Jul 5, 2011

De ce a picat România la BAC?

Eu nu am copiat când am dat BAC-ul, dar la proba de informatică i-am pus foaia mea în față unui coleg, iar profesorul supraveghetor doar a zâmbit. Paradoxal, colegul respectiv a luat la proba de informatică o notă mai mare decât mine. Se întâmpla prin 2005, un an în care foarte puțini au picat la bacalaureat, iar notele au fost relativ mari. Ce s-a întâmplat însă de atunci și până acum?

Au fost puțini ani în care procentul de promovabilitate la bacalaureat a coborât sub 70%. În 2010 , 67% și-au luat BAC-ul, iar în 2009 promovabilitatea a fost de 72%. 2011 este însă primul an în care elevii sunt dați afară din examen, în masă, ceea ce arată, într-adevăr, un surplus de exigență din partea profesorilor. Aceasta să fie însă singura cauză? Nu au putut elevii copia la fel de ușor ca în alți ani și din cauza asta 55% dintre ei au picat la examen?

De la 70% la 45% este o diferență destul de mare. Este totuși greu de crezut că în fiecare an circa 20% dintre elevi copiază la BAC. Este o cifră enormă.

Au fost subiectele prea grele? Posibil, dar întotdeauna subiectele sunt grele doar pentru cei care nu se pregătesc. Principala cauză este fără îndoială nivelul slab de pregătire al elevilor, dar pentru asta nu sunt elevii singurii vinovați.

citește editorialul integral