HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Mar 28, 2009

Joaca de-a pozele

Filmulețul de mai jos este un proiect care l-am avut de făcut pentru laboratorul de montaj-video de la facultatea de aici din Franța.

Enunțul era simplu: imaginați-vă o scenă în care niște obiecte devin animate și se comportă ca niște ființe vii, iar apoi creați acea scenă folosindu-vă doar de aparatul foto.

Rezolvarea lui era destul de complicată însă, deoarece pentru ca să dai impresia unor mișcări cât de cât fluide, diferența în ceea ce privește aranjarea scenică dintre două poze trebuie să fie foarte mică, prin urmare trebuie să faci o gramadă de poze și când spun o grămadă mă refer la câteva sute sau mii în funcție de durata sau complexitatea scenei.

Filmulețul de mai jos a fost realizat din exact 297 de poze. Din păcate cadrul se mișcă puțin fiindcă aceste poze le-am realizat cu un aparat foto digital de buzunar neavând un trepied pentru a fixa bine aparatul, astfel încât să rămână în aceeași poziție.

Ceea ce vedeți mai jos e de fapt tehnica de montaj stop-motion, dar realizată nu din secvențe video ci din fotografii, deci eu i-aș spune mai degrabă animație fotografică






2 comments:

  1. Intrebarea e, ce s-a intamplat la final cu camera video? :)

    Oricum, e mult mai amuzant decat ce avem de facut noi pentru laboratorul de montaj video :((

    Bravo!

    ReplyDelete
  2. camera video a avut doar rolul de a aduce "de manuta" ghiozdanul, dar ai dreptate, a disparut cam brusc din scena

    ReplyDelete