HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Mar 25, 2009

Libertate de expresie sau doar pentru anumite expresii

Astăzi circula o știre prin toate ziarele frantuzești și nu numai, știre care anunța faptul că liderul extremei-drepte franceze, Jean-Marie Le Pen, și-a reiterat miercuri în Parlamentul European o opinie mai veche a lui și anume că practica camerelor de gazare „e doar un detaliu al istoriei celui de-al doilea război mondial”.

Evident că majoritatea l-au acuzat că minimalizează ororile Holocaustului. Până aici e totul în regulă, oamenii au dreptate - Holocaustul a fost un fenomen abominabil ce nu trebuie în niciun caz să se mai repete. Problema este că Le Pen, pe care nici eu nu îl îndrăgesc, a fost condamnat în urmă 20 de ani la o amendă de 1,2 milioane de franci (aproape 200 de mii de euro pe vremea aceea) doar fiindcă și-a exprimat o astfel de opinie.

OK, să admitem, că era demult, iar în 1987 nici măcar Franța nu era o țară atât de democratică pe cât eram noi de comuniști.

Dar, astăzi, în 2009, mai mulți europarlamentari în frunte cu liderul socialiștilor Martin Schulz, vor să schimbe regulamentul Parlamentului European ca să-l împiedice pe Le Pen să prezideze sesiunea inaugurală din iunie a noului Parlament, misiunie care îi revine deoarece este decanul de vârstă.

Nici mie nu imi place acest Le Pen și consider că e foarte grav ce a zis acest „bătrân fascist” (după cum l-a numit Schulz), dar nu sunt de acord ca un om să fie sancționat pentru opiniile lui. Sau dacă e sancționat atunci hai să îi sancționăm pe toți politicienii europeni care îi numesc pe români țigani, spre exemplu, sau sancțiunile se aplică doar când spui ceva rău de evrei?

Prin libertatea de expresie eu înțeleg că am voie să spun orice, absolut orice, chiar și dacă mă cheamă Le Pen sau Vadim, iar dacă sunt politician și spun tâmpenii să fiu sancționat de electorat și nu de alte entități.

Voi ce credeți?