HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Nov 9, 2010

Narcisismul la bărbaţi


Din seria cuvântări izvorâte din puţul gândirii am decis să abordez subiectul narcisismului... la bărbaţi, un subiect care recunosc că vroiam să îl abordez mai demult.

Evident că narcisismul este cel mai prezent în rândul femeilor. Deocamdată le iert însă pentru că înţeleg faptul că până la urmă frumuseţea este principala lor putere, iar dacă într-o zi toate femeile şi-ar pierde frumuseţea ar avea o problemă majoră existenţială, iar noi, bărbaţii, ne-am pierde principalul scop în viaţă... acela de a consuma frumuseţea lor.

În cazul bărbaţilor însă, narcisismul este... să zicem blând... neproductiv.

De ce? O să încerc să explic în speranţa, recunosc, de a convinge măcar câţiva camarazi, să înceapă să treacă mai mult pe la standul cu reviste ştiinţifice sau sportive, decât pe la standul cu haine din Zara.

Încep prin a recunoaşte că şi eu am fost multă vreme un narcisist "convins". Asta se întâmpla însă în adolescenţă, în cazul meu, aproximativ perioada 14-21 de ani. După 21 de ani, s-a întâmplat ceva dubios cu mine, ceva ce încă rămâne dubios şi un mister pentru mulţi băieţi în vârstă - m-am maturizat. Valorile au început să mi se schimbe ş.a.m.d... nu insist.

Narcisismul este destul de frecvent în cazul bărbaţilor. Sunt genul ăla de tipi care îşi pun poze la profilul de pe Facebook în diferite poziţii: semi-profil din "Tânăr şi neliniştit", privind pe sub sprâncene de Antonio Banderas sau prim-plan, sugerând un bust gol care spune parcă "Voi gay din lumea Facebook veniţi de-mi daţi add".

Cauzele narcisismului în rândul bărbaţilor sunt multe şi complexe. Ultimii factori, care au creat un boom al fenomenului, ţin însă de filmele americane tip Baywatch şi de societatea de consum în general, dar cred că, în definitiv, o principală cauză e lipsa de maturitate.

Nu mă bag în cauze că mă pierd, o să mă rezum la efecte. Deci care sunt efectele narcisismului la bărbaţi?

Camarade! dacă stai mai mult uitându-te în oglindă decât iubita ta, dacă foloseşti mai multe loţiuni decât ea, dacă stai la Zara mai mult timp decât ea, până la urmă te va părăsi. Asta nu înseamnă să nu fi îngrijit sau să umbli ca un jegos.

Prietenilor! Femeile care sunt cu adevărat interesante nu sunt atrase de bărbaţi care se epilează pe piept sau pe picioare. Ştiu că filmele americane promovează de decenii bărbatul fără pic de păr, dar femeile vă preferă cu păr. Părul pe piept rămâne un simbol al masculinităţii şi va rămâne aşa indiferent de câte filme vor da ăştia cu fotomodele masculine, care par femei cu muşchi.

Oameni buni, fiţi inteligenţi şi priviţi dincolo de aparenţe! Femeilor le plac bărbaţii cu muşchi bine definiţi fiindcă le inspiră putere. Femeile caută putere (fizică, financiară, politică) fiindcă vor protecţie. Nu le plac însă bărbaţii pe care plesnesc muşchii, deoarece prea multă putere fizică stârneşte frică.

Şi acum cel mai important lucru, chiar dacă mă repet. Măi fraţilor, fiţi inteligenţi!



PRECIZARE: Nu consider nicidecum că ştiu ce îşi doresc femeile. Ce am spus mai sus este doar o umilă părere a unui bărbat, sper, căruia îi place mult să asculte. Şi dacă vă par penibil, în nici un caz nu am cum să fiu mai penibil decât în perioada în care mă epilam pe piept. :)