HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Jan 6, 2011

Cronica unui film vazut la IMAX

Am promis o cronica de film unui prieten, programator, care mi-a recomandat filmul in cauza si m-a convins sa imi iau si bilet.

Filmul pe care l-am vazut ultima oara la IMAX este un film sublim, a carui profunzime poti sa o vezi doar dupa ce iti dai jos ochelarii 3D, fiindca profunzimea acestui filmului se vede doar daca citesti printre randuri, la propriu.

Actiunea se desfasoara intr-un spatiu ce apartine metafizicii, intr-o realitate alternativa in care perfectiunea este strivita de coduri binare, 0 si 1. Perfectiunea este de altfel si un laitmotiv al filmului.

O lume in care perfectiunea este vazuta ca o imperfectiune si viceversa, o lume in care Creatorul (Tatal) militeaza pentru perfectiunea imperfectiunii, iar Diavolul (Duhul decazut) doreste sa elimine imperfectiunile perfectiunii.

E complicat? Nu si dupa ce apare Fiul, care, pe scurt, rezolva problema prin salvarea "fiintei" si ce mai fiinta, una jucata de super bunaciunea Olivia Wilde. Odata ce Fiul salveaza "fiinta", Tatal se ocupa de restul, adica de Apocalipsa.

Filmul mai atinge, in povestea sa, un subiect delicat chiar si pentru societatea moderna: sclavagismul practicat de elite. Ce ar fi daca elitele nu ar mai controla prostimea, ci viceversa? Un raspuns la aceasta intrebare il gasiti in film.

In concluzie, pot sa spun cu convigere ca daca Martin Luther King, Nelson Mandela si Maria Tereza ar fi vazut acest film si-ar fi dat jos ochelarii 3D pentru a-si sterge lacrimile prelinse in rauri de emotie si ajunsi acasa si-ar fi spart playstationurile.

Nota cronicarului: Cronica de mai sus este un pamflet si nu trebuie luata in serios. Filmul in cauza este "Tron", cel mai prost film pe care l-am vazut in ultimii ani. Va recomand sa mergeti sa vedeti filmul doar pentru a intelege ceva din cronica.