HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Jan 27, 2010

Statuia lui Lenin expusă în faţa Casei Presei

Ieşind ieri după-masă din Casa Presei şi îndreptându-mă spre tramvai, drumul mi-a fost întrerupt de o statuie pusă pe soclul din faţa Casei Presei. M-am uitat mai atent la ea şi... nu mi-a venit să cred. Era statuia unui mare jurnalist sovietic, tovarasul Vladimir Ilici Lenin, despre care mulţi nu ştiu că a fost jurnalist ca profesie.

Statuia care a fost expusă doar pe parcursul zilei de marţi este o replică a statuii originale a lui Lenin, care era plasată pe vremea regimului comunist pe acelaşi soclu, păzind Casa Scânteii de influenţele capitaliste.


Replica măsoară trei metri în înălţime şi este realizată doar din materiale perisabile, neconvenţionale, precum : arpacaş, orez, bomboane Cip şi ciocolată. Potrivit creatoriei, Ioana Ciocan, statuia lui Lenin are scopul de a ne reaminti că şi comunismul face parte din istoria noastră.

Statuia originală a lui Vladimir Ilici Lenin ce fusese expusă în faţa Casei Scânteii a fost executată de sculptorul Boris Caragea din bronzul cu care fusese turnată statuia ecvestră a lui Carol I. Pe 5 martie 1990, manifestanţii din Piaţa Universităţii l-au deşurubat pe Lenin de pe soclul din faţa Casei Scânteii.

Un lucru pe care eu nu îl ştiam este că actuala statuie originală a lui Lenin stă acum culcată pe câmp la Mogoşoaia, la marginea fostei livezi din incinta Palatului Brâncovenescu.