HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Feb 21, 2013

Eram la o bere cu niste prieteni...

"Eram la o bere cu niste prieteni...", asa incep marile istorisiri ale modernismului. Stati linistiti, asta nu este una dintre ele :)

Asadar, eram la o bere cu niste prieteni si mi-am dat seama de un lucru: singuratatea nu este o alegere, este o stare normala a lucrurilor.

Intamplarea face ca in aceasta perioada sa nu fiu "single", sau, ma rog, asa cred. Nimic nu e sigur pe lumea asta :)) Insa, ideea este ca oricum sunt singur, oricum suntem singuri, chiar si daca suntem intr-o relatie, chiar si daca ne casatorim, chiar si daca facem un copil.

Adevarul urat este ca ne nastem singuri, traim singuri si murim singuri, iar restul sunt doar simulari.

Mergem atat de departe, incat devenim dependenti chiar si de un soft precum e Facebook-ul care simuleaza prietenia. Stam in relatii care nu ne fac bine, doar ca sa nu fim singuri. Am face orice ca sa nu fim singuri, fiindca ne este frica de singuratate si e normal sa fie asa, deoarece omul e o fiinta sociala prin definitie.

Uneori cred, sunt aproape sigur, ca femeile isi doresc, de obicei mai mult decat un barbat, sa faca un copil, pentru ca in felul asta isi rezolva singuratatea, cel putin pentru o vreme. Femeilor le este cel mai frica de singuratate si asta e practic singura slabiciune de care pot profita barbatii.

Bun... nimic nou pana acum, dar ceva m-a lovit, dupa a doua bere (nu betia). Oare e posibil ca frica de singuratatea sa fie cauzata in mare parte de frica de a petrece timp noi cu noi si de a ne cunoaste, in adevaratul sens al cuvantului?

In psihologie exista asa-numita "fereastra Johari", model creat prin anii '50 de catre psihologii americani Joseph Luft si Harry Ingham. Fereastra Johari are patru cadrane ale constiintei: ce stiu eu si stiu si ceilalti despre mine, ce eu nu stiu dar ceilalti stiu despre mine, ce stiu doar eu despre mine si, ultima fereastra, ceea ce nu stiu nici eu si nici ceilalti despre mine -  subconstientul.

Aceasta fereastra, contine de fapt patru ferestre, pe care nu prea le controlam. Desi evident ultima fereastra este cea mai misterioasa, frica nu este acolo, fiindca oricum nu putem sa o deschidem, frica este in fereastra numarul 3 - ce stiu doar eu despre mine. Cred ca ne este frica de noi insine, de gandurile noastre si de aceea ne este atat de frica de singuratate, fiindca atunci cand suntem singuri e liniste si ne putem auzi gandurile.