HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Oct 23, 2010

Campania "Imi place" de pe Facebook nu imi place

În primul rând să lămurim despre ce este vorba. Campania "imi place" de pe Facebook nu se referă în nici un caz la sex, aşa cum am crezut şi eu după primele mesaje de acest gen care mi-au ajuns pe pagina mea. Văzând că mesajele se înmulţesc am început să cercetez puţin. Iată ce am descoperit.

Campania "Imi place" are ca ţintă conştientizarea cancerului la sân, fiindcă luna octombrie este luna dedicată acestui tip de cancer. Punctele de suspensie din Imi place...pe pat, pe cuier, pe scări, în bucătărie etc se înlocuiesc cu "să imi pun poşeta".

Deci, da... aţi înţeles bine. Este vorba de unde "le place" femeilor să îşi pună poşeta. Care e legătura? Habar nu am. La fel de simplu poate să nu fie nicio legătură între poşetă şi cancerul la sân.

Campania "Imi place" nu este însă eficientă în opinia mea. Ideea ei este să creeze o isterie pe Facebook păstrând misterul din spatele "imi place" până la sfârşitul lunii, când marele scop este dezvăluit. Acest lucru este însă aproape imposibil, având în vedere că în ziua de azi nici ce discută săracu Vîntu la telefon cu Geoană nu se mai poate ţine secret. Deja principala arma a campaniei - misterul - a fost distrusă.

Acceptând însă că misterul nu ar fi elucidat, mesajul este prost. "Imi place... în bucatarie, pe masa etc" te trimite direct cu gândul la Imi place să fac sex în locurile respective. Minunat! Asta evident atrage atenţia indiferent de sex, educatie sau statut social, dar către ce atrage atenţia?

După ce femeile află secretul din spatele mesajelor perverse ale prietenelor lor de pe Facebook, vor conştientiza imediat că trebuie să meargă la un consult? Sau vor fi dezamăgite că prietenele lor nu sunt perverse şi nu mai au ce bârfi, online evident? Vor ţine minte după o lună despre ce a fost vorba?

Ca să nu se spună că doar critic şi sunt doar cârcotaş, ofer şi o posibilă soluţie: panica. Un viral care să stârnească panică în rândul femeilor şi să le determine să meargă la un consult. Ca pont: Atacaţi-le la frumuseţe!

Cât priveşte campania cu viralul "imi place" cred ca ar putea fi mult mai potrivită pentru educarea bărbaţilor de către femei, unii chiar au nevoie, doar că mesajul ar trebui schimbat puţin: Imi place... să se spele mai des, Imi place... să nu vorbească aşa mult etc.

Mai multe detalii despre campania "Imi place" de pe Facebook aflati aici


PS: Şi totuşi, care e faza cu poşeta?

1 comment:

  1. foarte corect spus ;) ... probabil osa aflam si treaba cu posheta :))

    ReplyDelete