HOME  |  Cine sunt eu  |  Povesti  |  Povesti video  |  Filosofie  |  Poezie  |  Povesti SF |  Replici filme

Apr 9, 2014

Despre moarte si alte nimicuri

Nu va speriati! Nu mi-a murit vreun caine. Nu de asta am pus poza aceasta. O sa aflati dupa cateva sute de caracatere de ce am pus-o.

Cei care ma cunosc mai bine (sunt putini) stiu ca sunt mai ciudat. Cred ca sunt ciudat si pentru cei care ma vad pentru prima data, dar ei nu cunosc motivul.

Ei bine... de ceva vreme incoace am o obsesie. Ma trezesc cu ea si ma culc cu ea in fiecare zi. Obsesia se numeste MOARTEA. Nu, nu am ganduri de sinucidere fiindca ma obsedeaza moartea din cu totul alte motive. Consider ca viata e prea frumoasa in complexitatea ei incat sa se incheie cu o chestie atat de anosta.

De fapt, ma obsedeaza EXISTENTA. Stiu ca toti cei care nu suntem indiferenti si nu traim din inertie ne punem din cand in cand aceasta intrebare: WHY THE FUCK ARE WE HERE?

Eu unul habar nu am, dar e posibil ca unii oameni, putini, sa stie si nu ma refer la cei credinciosi care sunt convinsi ca tot ce le spune popa e 100% adevarat.

Uitati-va atent la catelul din poza. Oare el stie sau e mult prea prost ca sa isi puna macar problema propriei existente? Eu nu m-as grabi cu raspunsul. Inteligenta nu inseamna neaparat stiinta.

Scriu acest articol pentru ca o picatura de speranta a aparut acum cateva zile. Am aflat un lucru socant despre o buna prietena. A fost in moarte clinica si dupa acest episod ea mi-a marturisit ca e absolut convinsa ca aceasta existenta nu e singura, ca exista ceva.

Nici nu am intrebat-o ce a vazut fiindca nici nu conteaza. Tonul vocii ei m-a convins ca ea este convinsa ca exista si asta mi-a fost de ajuns. Nu m-a convins pe mine, dar m-a schimbat putin. Bun... o sa spuneti ca ceea ce a experimentat ea reprezinta "vise". Posibil, dar din propria experienta mie mi se pare putin probabil. De ce? Fiindca acum circa 15 ani am experimentat si eu o stare de inconstienta. Cand esti inconstient nu visezi, creierul trebuie sa fie constient ca sa visezi. Eu am experimentat de fapt non-existenta pentru circa 1 minut. Eu nu am vazut, simtit si nu am fost nimic pentru circa 1 minut.

Avem deci doua posibilitati: exista ceva dupa moarte sau nu exista nimic.

Viteza luminii este limita de viteza in Univers. Natura te impiedica sa depasesti aceasta viteza, tocmai pentru ca realitatea sa aiba sens, fiindca altfel, daca am depasi viteza luminii s-ar crea o sumedenie de paradoxuri.

Cred ca e la fel si cu moartea. Indiferent daca e sfarsitul sau doar o trecere, natura ne impiedica sa vedem dincolo de ea, fiindca daca am stii raspunsul, indiferent de raspuns, viata nu ar mai avea sens.